1 Mart 2011 Salı

NComputing L230 İle Powerpoint 2010 Uyumsuzluğu

L230 cihazlarda Powerpoint 2010 çalıştırdığınızda ekranın kapanıp açılmaya başladığını ve bir süre sonra da oturumunuzun tamamen kapandığını görebilirsiniz. Tekrar bağlanmaya çalıştığınızdaysa artık bu kullanıcının oturumuna bağlanamadığınızı görürsünüz. Oturuma VSpave Management Conole'dan baktığınızdaysa "Estabslished but disconnect" konumunda yer aldığını farkedersiniz. Oturumu konsol aracılığıyla sonlandırmaktan başka da bir çare bulunmamaktadır; yoksa kullanıcı ilgili L230 cihazından oturum açamaz.

Bağlantı tekrar kurulduğunda "bu seferlik denk gelmiştir" diyerek tekrar powerpoint açmayı denemeyin çünkü sorun bir kere oluşursa bunun "kendi kendine geçmesi" şeklinde bir durumu yok.
NComputing Destek Merkezi sorunu kabul etmektedir ve üzerinde çalıştıklarını belirtmektedir. Kendileriyle yaptığım görüşmelerde sorunun nedenini tespit etmeye çalıştıklarını, eder etmez çözümü için araştırma başlatacaklarını belirttiler.

Ben de konuya dair deneyimlerimi paylaşmak istiyorum:
Eğer sorun bir kullanıcıda yaşanmaya başlarsa diğer tüm kullanıcılarda da yaşanmaya başlıyor. Yani hastalık gibi yayılıyor. Sorunu çözmek için ben aşağıdaki adımları uyguladım. Çözüm geçici oldu ve belirsiz bir zaman sonra tekrar oluştu ancak ben aşağıdaki adımları tekrar uygulayarak sorunu tekrar erteledim. Bu ertelemeyi birkaç defa yaptık ama birkaç hafta problemi yaşamadan durduk:
  • VSpace'i bilgisayardan kaldırın.
  • Aynı VSpace sürümünü tekrar kurun (yazılımı kaydetmeyi unutmayın: register işlemi).
  • Tüm L230 cihazlarında firmware'ları, zaten son sürüm olsalar da olmasalar da güncelleyin.
  • L230'ların çözünürlüğünü, eğer bu şekilde ayarlanmamışsa, 1024x768 olarak değiştirin.
Artık bağlanıp powerpoint'i çalıştırdığınızda sorunu yaşamadığınızı göreceksiniz.

NOT: Powerpoint'i ilk çalıştırdığınızda kısa süreli olarak sadece 1 defa ekranın kararıp tekrar geri gelmesi normaldir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder